KÖPVILLKOR

För att värna om dig som kund har vi gjort allt vi kan för att kunna ge dig diskretion, trygghet och support. Därför har vi blivit tilldelade kvalitetsmärkningen "Certifierad E-handel" för att kunna försäkra dig som kund att du ALLTID är trygg hos oss!



ÅLDERSGRÄNS
För att få handla på eskiltobak.se måste du ha fyllt 18 år eller uppnått föreskriven ålder i det land där 18 inte är myndig ålder. Genom att godkänna våra köpvillkor och genomföra din beställning medger du att du godkänner dessa villkor.

För att få handla i vår butik i Eskilstuna måste du också ha fyllt 18 år. Vid misstanke om minderårig kommer vi begära legitimation. Vid misstanke om langning kan ditt köp nekas.



KÖP / BESTÄLLNING
Förutom att lägga beställningar i vår webbshop kan du även beställa via e-postadressen eskilstobak@hotmail.com eller via telefon 072 3000 918. Telefontiderna är måndag-fredag 10-15 (lunchstängt 12-13) samt lördag 10-12.


  • Vår Butik

    Kungsvägen 4B

    633 40 Eskilstuna

  • ÖPPETTIDER

    Måndag-Torsdag  09:00 - 22:00

    Fredag                 09:00 - 00:00

    Lördag                 10:00 - 00:00

    Söndag                12:00 - 21:00





RETURER
Du som kund har 14 dagars öppet köp (vid köp från webbutiken är det från och med den dag varan lösts ut/mottagits). Varan och förpackningen som returneras måste vara komplett och oanvänd, och eventuell plombering måste sitta kvar på produkten. Om förpackning eller delar av varan saknas, eller om varan har skadats måste du stå för kostnaderna som uppkommit. När vi har mottagit returen och konstaterat att den inte är skadad betalar vi inom 10 arbetsdagar tillbaka det belopp som du betalat för varorna exklusive ev. frakt och avgifter.

Om du returnerar ditt köp genom att skicka den till oss, observera då att du som kund står för returavgiften. Innan något skickas tillbaka till oss måste detta anmälas. För både din och vår trygghet rekommenderar vi att du packar din retur väl och använder ett spårbart fraktalternativ. Om varan har skadats eller försvinner under transporten till oss måste du stå för kostnaderna som uppkommer. Anmäl din retur här.

Att låta paketet ligga kvar hos ombud tills den returneras av sig självt, hanteras som ett ej uthämtat paket.



EJ UTHÄMTADE / MOTTAGNA PAKET
Ditt paket ligger hos ombud i 7 dagar (PostNord-ombud) eller 14 dagar (andra ombud), räknat från när försändelsen anlänt till ditt ombud. Vid hemleverans görs två leveransförsök innan det returneras till oss.

För beställningar som kommit i retur på detta sätt, men där du som kund har hört av dig till oss inom 7 dagar, återbetalas ordervärdet minus frakt (69 SEK gäller vid fraktfritt), eventuell avgift för den valda betalmetoden vid köpet och eventuell returavgift från transportören. För beställningar som kommit i retur och där du som kund inte hört av dig inom 7 dagar, återbetalas ordervärdet minus frakt (69 SEK vid fraktfritt), eventuell avgift för den valda betalmetoden vid köpet, eventuell returavgift från transportören och en administrationsavgift på 100 SEK.

Vänligen notera att vid val av Brev (ej spårbart) är paketet försäkrat, och borttappade paket ersätts av Eskil Tobak. Var noga med att ange korrekt adress samt att ditt namn framgår på din brevlåda/dörr, om du är inneboende använd c/o. Vid brevförsändelser som inte kommer fram i tid behöver vi upp till 3 veckor att utreda den borttappade försändelsen. Vi rekommenderar alltid att välja spårbart fraktalternativ för att kunna spåra paketet samt ha en försäkring mot borttappat gods.



REKLAMATION
När du handlar hos oss har du alltid reklamationsrätt. Om du skulle motta en defekt/skadad eller felaktig vara, ersätter vi dig med en ny/likvärdig vara. Du måste dock meddela vår kundtjänst senast 7 dagar efter att du har mottagit varorna. Skicka orderinformation och foto på produkt, paket och emballage till info@eskiltobak.se. Skicka inte tillbaka något innan vår kundtjänst kontaktat dig. För att få returnera en vara ska den vara oanvänd och i det skick som den var i när du mottog den. Vid godkänd reklamation skickar vi en returfraktsedel till dig.

I butiken kan de flesta reklamationer hanteras över disk, men vi förbehåller oss rätten att ta in reklamationen för vidare undersökning och återkomma med besked inom max 7 arbetsdagar.

Alla reklamationer bedöms individuellt.



FRAKTSKADOR
Är paketet skadat vid hämtning/leverans så ska du reklamera direkt till transportören. Upptäcker du det när du kommer hem så kontaktar du oss. Alla skador bedöms individuellt! Skicka orderinformation och foto på produkt, paket och emballage till info@eskiltobak.se. Under förutsättning att varan inte är använd, att skadan har skett under frakt samt att anmälan gjorts inom 7 dagar från mottaget paket skickas en ny vara till dig. Om varan är slut ersätts du med en likvärdig vara efter kontakt med dig. Vid retur från kund står kunden för skador som kan uppstå vid transporten, du ska därmed packa varan väl.



PORTO OCH AVGIFTER
Våra transportörers villkor och priser för vikt och transportsätt gäller vid transport av varor till dig som kund.

 TVIST

Tvister med anledning av dessa villkor skall avgöras i svensk domstol. Vi tar inget personligt ansvar för användning eller förbrukning av produkter på denna sida. Vid frågor eller funderingar om specifika produkter eller effekt av dessa hänvisar vi till respektive tillverkare.

ÅLDERSGRÄNS Vi har som policy att endast sälja till de som är över 18 år. Misstänker vi att någon är under 25 kommer vi be om att få se legitimation. Är du under 18 ber vi dig vänta tills du har fyllt år.

 

HANDLA SÄKERT Du kan alltid känna dig trygg att handla hos oss. I butiken kan du betala säkert med kort och swish.

  • Mejla oss

    🖂 eskilstobak@hotmail.com

  • Besöka oss

    ⚲ Kungsvägen 4B

    633 40 Eskilstuna

  • Ringa oss

    ✆ 072 3000 918